2019-08-22 15:21Bloggpost

Banin hittade sin plats via ett rekryteringsevent

null

Banin Maki Ali tog plats på returavdelningen på Ingram Micros lager i Brunna i början av maj. Detta efter att hon besökt ett rekryteringsevent vi arrangerade tidigare på året.

"Jag fick information om eventet genom en vän och följde med henne hit. Det var det första rekryteringseventet som jag har deltagit i. Det kändes strukturerat, man fick bra info och alla var väldigt trevliga. Jag fick bra information och beskrivning om vad man skulle arbeta med. Vi fick också se arbetsplatsen uppe ifrån entresolen vilket gav en bra överblick så man förstod mer hur det hängde ihop", säger Banin.

Under eventet fick Banin träffa Cecilia Tigerbacke, som är Operations Manager på Ingram Micro, för en kort intervju. Hon blev senare kallad till en andra intervju där hon fick träffa Michaela Pehrström (HR) och Fari Farkhunda Sakhidad, Area Manager på returavdelningen (Area Manager).

"Det gick väldigt bra och jag blev erbjuden anställning. Jag började den 5 augusti och har nu fått utbildning på avdelningen för mottagning och returavdelningen. Allting går bra. Det är mycket att lära och tänka på men jag har fått hjälp av AM, mentor och Teamleads. De ger mig feedback och lyssnar på mig."

I september kommer Ingram Micro arrangera ytterligare ett rekryteringsevent då behovet av personal är stort. Så här säger Banin till de som är intresserade:

"Jag rekommenderar dem att komma på nästa event! Jag fick en bra inblick av företaget och arbetsuppgifterna. Man får även möjlighet att se arbetsplatsen och se om det passar eller ej."

Ingram Micros lokala HR Business Partner Maria Pettersson som är med och arrangerar eventet trycker också på möjligheten att faktiskt träffa medarbetarna och få en känsla för verksamheten vid rekryteringseventet:

"Är man intresserad av att arbeta på lager och vill veta mer ska man absolut komma på rekryteringseventet. Trivs man att arbeta fysiskt och i högt tempo ska man definitivt anmäla sig.

På vårt lager arbetar vi med de flesta former av lagerhantering; retur, plock, pack, terminalarbete, inventering, lagerläggning och lagerflytt – vi letar alltid efter rätt

person till rätt plats! Under eventet kommer de sökande att få veta mer om oss och vad vi kan erbjuda. De får också möjlighet att träffa chefer och medarbetare i vår verksamhet och ges möjlighet att delta i en gruppintervju. Vi bjuder också på fika."


Om Ingram Micro AB

Med global infrastruktur och fokus inom moln, logistik, mobilitet och tekniska lösningar ser Ingram Micro till att våra partners får rätt verktyg och support för att driva affärer mer framgångsrikt. Oavsett vilken marknad de verkar på eller var i världen företaget är verksamt. Ingram Micro grundades 1979 och har i 40 år varit en erkänd marknadsledare som levererat lösningar i världsklass till kunder runt om i världen. Vår framgång bygger på innovation och en ständig strävan efter att ge bättre avkastning och tillväxt för våra kunder. Idag finns det inget annat företag i världen som levererar ett lika brett och djupt spektrum av teknik- och logistiktjänster. Ingram Micro Sverige Ingram Micro i Sverige är en ledande distributör inom IT och Telekom. Vi representerar koncernens samtliga affärsområden; Core Solutions, Cloud & Value, Mobility och Commerce & Lifecycle Solutions. Och erbjuder flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaketering, mjukvarukonfigurering, e-handel och tredjepartslogistik. Våra försäljningskontor hittar ni i Stockholm och Göteborg. Logistikverksamheter bedriver vi i Stockholm och Borås.

KONTAKTPERSONER

Lisa Valinder Olsson
Communication and PR manager, Ingram Micro AB
Lisa Valinder Olsson