2019-03-13 14:49Bloggpost

Ingram Micro har verktyg och kunskap att skydda ditt företag

Vi på Ingram Micro har verktygen och kunskaperna för att möjliggöra upprättandet av en god säkerhetspraxis.

Cyber Security är praxisen att skydda system, nätverk och applikationer från digitalt utförda attacker. Dessa attacker syftar vanligtvis till att komma åt, stjäla, ändra eller förstöra känslig information.

Ingram Micro är idag en leverantör av produkter och mjukvaror från ledande säkerhetstillverkare med kompletterande avancerade säkerhetstjänster för att täcka ett brett kundbehov. Vårt erbjudande syftar till att hjälpa våra kunder att designa, besluta, implementera och utbilda för att skapa ett stabilt säkerhetskoncept för företag och organisation.

Vi erbjuder Cyber Security tjänster som hjälper till att identifiera och dokumentera risknivån på kundens infrastruktur. Tjänsterna simulerar de faser som en angripare genomgår som kallas för Cyber Kill Chain. Det handlar om hur angriparen hitta information, letar efter sårbarheter i system för att sedan penetrera systemen och få tillgång till viktig information.

Här kan du läsa mer om våra tjänster och ladda ner produktblad.