2017-12-05 15:43Bloggpost

​Vi hjälper kunderna med allt runt GDPR

Den 25 maj börjar EU:s nya gemensamma dataskyddslagstiftning, GDPR (General Data Protection Regulation), att gälla. GDPR innebär att ett företag inte kan äga en uppgift om en person, utan bara låna den. Om man förstår det har man kommit långt i omställningen till GDPR.

Det kommer vara mycket viktigt att se till att skydda personuppgifterna, att ha koll på vilka personuppgifter ni har samlat in och varför? Här krävs en tydlig process. Det gäller att redan nu säkerhetsställa att ni har teknik, resurser och processer på plats.

Verkar det krångligt?

Vi har de rätta verktygen och experter inom säkerhet för att hjälpa er med alla frågor kring GDPR. Låt oss på Ingram Micro hjälpa er med rätt SAAS ”Security As A Service” från Microsoft.

Kontakta oss på:licens@ingrammicro.se