2019-05-15 10:44NYHETER

Åter nominerade till Årets Arbetsgivare i Samhalls utmärkelse Visa Vägen

"På Ingram Micro gör man inte skillnad på personer utan man fokuserar på förmågor och kompetenser. Så länge man gör sitt jobb så spelar det ingen roll vem man är och vad man har för bakgrund Det görs inte heller någon skillnad på den egna personalen eller Samhalls medarbetare. Tvärtom så tar Ingram Micro ett stort ansvar när det gäller att involvera och inkludera alla medarbetare i såväl arbetsprocesser som företagsfester."

Så lyder en del av nomineringen för Ingram Micro som Årets Arbetsgivare i utmärkelsen Visa Vägen. Ingram Micro har nu flera år på raken blivit nominerade till detta pris och i år är inget undantag.

Ingram Micro har ett starkt samarbete med Samhall som startade år 2012. Ganska tidigt upptäcktes möjligheten att flytta in en del av Samhalls verksamhet i Ingram Micros lokaler. Det innebär att man väldigt smidigt får tillgång till en pool av personal att hyra in från och har gjort att man under åren haft ett kontinuerligt ökande av antal anställda från Samhall som jobbar åt Ingram Micro.

Ingram Micros kunder ställer höga krav på kvalitet och utveckling vilket därmed även ställer höga krav på Samhall och dess personal. En person som tas in på en uppgift kan flyttas till en annan där man ser att kompetensen tas tillvara på bättre. Många av de anställda på Samhall tycker vanligtvis att förändringar är jobbigt men får här uppleva att det leder till något positivt.

Nominering Visa Vägen 2019

Artikel: Det är lika för alla på Ingram Micro