2019-11-21 14:32NYHETER

​BRAVEN - Högtalare och hörlurar för äventyraren

Det ZAGG-ägda bolaget BRAVEN har kommit till Sverige och tagit plats i Ingram Micros produktportfölj. Fantastiskt ljud i portabel, tålig och vattentät design, både högtalare och populära True Wireless-hörlurar.

BRAVEN har robusta och bärbara produkter inom kategorin ljud. De kombinerar enastående stil med den senaste tekniken för att producera premium Bluetooth-högtalare och hörlurar för utomhusäventyraren. Det grundades 2011 och BRAVENs fokus på ljudkvalitet, användarvänlighet och överlägsna funktioner har snabbt förvandlat varumärket till ett av de snabbast växande trådlösa ljudmärkena i branschen.

”Vi är glada över att samarbeta med Ingram Micro vid lanseringen av BRAVEN i Norden. De har varit en utmärkt partner för ZAGG Brands under flera år och har speciell expertis inom ljudkategorin,” säger Gabriel Kjellén, Country Manager Nordics på Zagg.

Med slitstark, stötsäker och vattentät konstruktion kan BRAVENs nyligen lanserade högtalare leverera skarpt ljud samtidigt som de är obevekliga i våta, leriga eller sandiga miljöer. För att lyfta fram BRAVENs kärlek till friluftslivet har de i varje högtalares silikonbotten eller -sidorna, graverat topografiska linjer från några av teamets favoritskidorter, nationalparker eller hemmakontor vid foten av Rocky Mountains. BRAVENs nya högtalare har oöverträffad, robust hållbarhet i kombination med premium Bluetooth-ljudet som BRAVEN är känt för.

BRAVENs hörlurar FLYE SPORT är en nödvändighet för alla musikälskande äventyrare. Earbud-lurarna har konstruerats av ett team av utomhusbesatta ljudhantverkare och testats i Rocky Mountains för att säkerställa att de tål de mest krävande och avlägsna äventyren. Koordinaterna för BRAVENs hemmakontor vid foten av Rocky Mountains hittas ingraverade i varje hörlurs vingar.

Nu kan alltså Ingram Micros återförsäljare beställa dessa högtalare och hörlurar direkt i vår webshop. De har fantastiskt ljud i portabel, tålig och vattentät design.

”BRAVENs bärbara Bluetooth®-högtalare och Earbuds är designade av ljudexperter och testade för ljudkvalitet och uthållighet. BRAVEN som ett varumärke visar på den utomhuslivsstil som är så populär i Norden och vi är övertygade om att vi med Ingram Micros stöd kan göra många fler medvetna om vad robust ljud handlar om och förstärka deras utomhusäventyr med music,” avslutar Gabriel.

Läs  mer om BRAVENs produkterhär: https://www.zagg.com/sv_eu/braven