2020-07-07 11:34NYHETER

Ett Ingram Micro under samma tak

Den 27 juni blev Ingram Micro Mobility AB en del av Ingram Micro AB. Ett bolag, ett affärssystem, en webbshop - ett gemensamt Ingram Micro. Detta ger våra kunder en distributör för hela deras behov av produkter och tjänster inom IT och Mobilitet samlat i en leverans.

"Genom flytten av vårt mobiltylager förra sommaren tog vi första steget mot en komplett leverans av IT- och mobilprodukter och när vi nu även gått över till ett affärssystem har vi förutsättningarna för att göra verklighet av det hela vägen”, säger Christer Eklund, VD Ingram Micro i Sverige.

Ingram Micro Online – allt på ett ställe
Genom sammanslagningen får kunder till Ingram Micro nu tillgång till en webbshop där de på samma ställe kan beställa mobiltelefoner, IT-produkter och alla tänkbara tillbehör inom de båda kategorierna. Där ingår också Cloud Marketplace, en unik handelsplattform där de kan komma igång med försäljning av molntjänster på bara några minuter.

”Med över 20 år på den svenska marknaden kan Ingram Micro telekom och IT som få andra. Kärnan i vårt erbjudande bygger på att leverera hårdvara och tjänst via en effektiv logistik, stöttat av en djup och bred marknadskunskap. Det är otroligt glädjande att vi nu i ett och samma flöde kan leverera hela kundens behov,” avslutar Christer.