2020-05-15 08:30NYHETER

Ingram Micro och NetOnNet stärker samarbetet

Vi kunde i slutet av april läsa i nyheterna om hur elektronikjätten NetOnNet stärker lönsamheten och under 2019 visade en tillväxt på nära 5%. Ingram Micro kan med stolthet och glädje nu berätta att vi på ett ännu större plan än tidigare får vara en del av deras resa. Nyligen undertecknades ett nytt avtal mellan Ingram Micro och NetOnNet som förstärker det samarbete som redan finns.

”För oss är NetOnNet en både spännande och viktig partner. De har ett koncept vi tror på och som ligger helt rätt i tiden så vi ser verkligen fram emot att med vårt fördjupade samarbete få vara en del av deras fortsatta resa”, säger Mattias Johansson, Försäljningsdirektör på Ingram Micro.

Ingram Micro och NetOnNets samarbete sträcker sig många år tillbaka i tiden och på mobilsidan ända bak till åren då bolagen gick under namnen Brightpoint och Siba. Det är också främst inom mobilitet och tillbehör som bolagens gemensamma affärer har sitt fokus.

”Vi är glada för att ha inlett ett fördjupat samarbete med Ingram Micro som nu blir vår huvuddistributör avseende inköp av produkter inom mobility. Ingram Micro har sedan länge varit en leverantör till oss men vi skalar nu upp samarbetet och affären till en helt ny nivå. Valet av Ingram Micro har bland annat handlat om hur vi tillsammans kan hitta smarta lösningar som är kostnadseffektiva för bägge parter gällande inköp men även logistik och eftermarknad. Vi uppskattar särskilt våra lösningsorienterade diskussioner, ett flexibelt synsätt, en vilja att göra anpassningar och nytänkande. Allt för ett långsiktigt samarbete”, säger Stefan Andersson, kommersiell avtalschef på NetOnNet.