2020-10-05 11:17Pressmeddelande

​Haldor gör digital inlärning enklare och roligare och finns nu på Ingram Micro Cloud Marketplace

Haldor är ett svenskt EdTech-företag som utvecklar användarvänliga, pedagogiska tillägg integrerade i Microsoft Teams och Office 365, vilket bidrar till roligt lärande både i och utanför klassrummet. De kom tvåa i tävlingen Ingram Micro COMET 2019 och finns nu på Ingram Micro Cloud Marketplace.

”Jag är glad att kunna utvidga och erbjuda Haldors lösningar till våra partners över hela världen och stödja Haldors tillväxt under de kommande åren. Sara och hennes team på Haldor har skapat något riktigt innovativt och viktigt för utbildningssektorn, och det har hyllats av både Ingram Micro och Microsoft (vinnare av MS Partner of the Year 2018 och finalist MS Education partner of the Year 2020), säger Lotta Widorson Lassfolk, Cloud Director för Norden på Ingram Micro. ”

Haldor var det första företaget i världen som utvecklade verktyg som utökar funktionaliteten hos Microsoft Teams med alla funktioner i ett LMS. Den sömlösa integrationen gör det möjligt för skolor att arbeta enbart i Microsoft Teams vilket sparar tid och uppmuntrar till lärande. Enligt lärare runt om i världen sparar de ungefär 8 timmar per vecka med hjälp av Haldors tillägg.

”Vi vill bygga ett starkt partnerskap med Ingram Micro och erbjuda lösningar för skolor över hela världen. Med Ingram Micro känner vi oss positiva över att vi kan växa vår verksamhet säkert och skapa de bästa förutsättningarna för framtida framgångar ”, säger Sara Zetterberg, VD på Haldor.

För närvarande skapar ny teknik ett paradigmskifte i skolorna. Dagens elever och lärare vill använda Microsofts eller Googles tjänster och köpa de tillägg som de behöver. Haldor är det enda företaget i världen som bygger tillägg för skolor som är helt integrerade i Teams.

"Vi brinner för att utveckla bra tillägg i Microsoft Teams för skolor och vill göra skillnad för studenter och lärare överallt, säger Sara."

Lärare älskar att de inte behöver växla mellan olika program när de använder Haldors tillägg, de kan göra allt direkt i Teams. Eleverna uppskattar den intuitiva layouten som gör det enkelt att förstå vad som förväntas av dem i skolan och vårdnadshavare är mer involverade i barnets lärande och utveckling tack vare den insikt som Haldors tillägg ger dem.

Klicka här för att komma till Haldor på Ingram Micro Cloud Marketplace.

Om Haldor:

Haldor utvecklar moderna och användarvänliga pedagogiska verktyg byggda på Microsoft Office 365 och Teams for Education. Tack vare kraften och smidigheten i molnet kan lärare, elever, skolledning och vårdnadshavare samarbeta samt kommunicera effektivt med hjälp av alla de digitala verktyg som Office 365 och Teams for Education erbjuder. För mer info och kontaktuppgifter: https://haldor.se/