2020-08-31 08:36Pressmeddelande

Ingram Micro och Dell Technologies i utökat partnerskap

Ingram Micro kan med glädje nu meddela alla partners och kunder att de utökat sitt redan starka samarbete med Dell Technologies genom ett avtal för distribution av deras produkter inom infrastruktur och lagring, området som kallas Dell EMC. Avtalet började gälla i augusti och innebär att Ingram Micro nu kan erbjuda hela Dell Technologies produktportfölj.

”Det är mycket glädjande att vi nu utökar vårt avtal med Dell Technologies till att även innefatta deras produkter inom Dell EMC”, säger Christer Eklund, VD på Ingram Micro i Sverige. ”Detta ligger helt i vår strategi att vara en modern distributör med dedikerade resurser som fokuserar på strategiskt utvalda leverantörer.”

Ingram Micro blir nu heltäckande distributör av Dell Technologies sortiment och kunderna kan i en och samma leverans få allt från pc, klienter och skärmar till datacenter och molnlösningar. Tillsammans med Dell Technologies erbjuder Ingram Micro sina kanalpartners alla försäljnings-, marknadsförings- och tekniska resurser som behövs för att förenkla försäljningen, lösa affärsutmaningar och driva mer lönsam tillväxt.

”Dell Technologies är ett av världens ledande IT-företag, med en heltäckande produkt- och tjänsteportfölj som gör oss unika på marknaden. Vi lägger dessutom stort fokus på våra partners och därför är det glädjande att en så stark partner som Ingram Micro breddar sitt erbjudande av Dell-produkter till våra gemensamma kunder”, säger Jakob Ödman, Head of Channel Sales på Dell Technologies Sverige.

Magnus Bjelke har under sommaren tillträtt som ny affärsområdeschef hos Ingram Micro för Advanced Solution, som just är den avdelning under vilken Dell EMC-portföljen ligger. Han ser mycket positivt på det utökade samarbetet.

”Det här är en jättemöjlighet för oss! Genom det nya avtalet blir vi en komplett Dell-distributör och kan hjälpa våra kunder och partners med hela affären. Vi har ett starkt team och rätt resurser med lång erfarenhet av branschen och ett redan väl etablerat samarbete med Dell Technologies.”