2021-12-03 08:14Pressmeddelande

Ingram Micro och Fujitsu breddar sitt samarbete i Norden

Fujitsu, ett av världens ledande informations- och kommunikationsföretag och tillika världens sjätte största leverantör av IT-tjänster, har valt Ingram Micro som distributör av företagets  PC-, server- och lagringsprodukter på den norska marknaden.

”Vi har haft en mycket framgångsrik resa i Sverige tillsammans med Ingram Micro, med en tillväxt på över hundra procent det senaste året. Det känns därför väldigt bra att vi kan stärka vår relation ytterligare genom att utöka samarbetet till att även omfatta Norge”, säger Joakim Hagberg, Sales Manager Distribution på Fujitsu i Norden.

Ingram Micro har under en lång tid varit distributionspartner till Fujitsu i Sverige och övriga Europa.. Genom åren har Ingram Micro tagit fram en onlinelösning som gör det möjligt för återförsäljare i Sverige, och nu även Norge, att beställa en färdigkonfigurerad server enligt kundens specifikationer. Servern levereras sedan direkt från Ingram Micros lager för servrar i Tyskland.

”Det är väldigt roligt att vårt lyckade samarbete i Sverige har gett oss denna möjlighet i Norge”, säger Oskar Edner, Produktchef för Fujitsu inom PC på Ingram Micro. ”Vi ser en stor potential inom såväl PC som server och lagring i Norge och har självklart en fördel av att kunna supportera båda marknaderna från vårt stora lager i Rosersberg utanför Stockholm.

Ingram Micro is the world´s number one technology distributor and the market leader in Sweden. A modern, business enabling, and value-add focused technology distributor that is at the center of the technology industry. Our vision is to change the world around us through the distribution of technology. To achieve this, we make opportunities come alive for people and businesses every single day by realizing the promise of technology. Our Nordic core values are “Passion for Business”, Trustworthy” and “Positivity”. Ingram Micro AB in Sweden is part of Ingram Micro Nordic organization with six offices in four countries, 350 employees and an annual revenue exceeding $1.3B. Business areas include Advanced Solutions, Speciality, Cloud, Core IT and Mobility.

Relaterad media