2020-02-12 08:33Pressmeddelande

​Ingram Micro utser ny Managing Director för Sverige

Ingram Micro kan med glädje meddela att Christer Eklund blivit utsedd till Managing Director för Ingram Micro Sweden.

Christer ansluter sig till Ingram Micro från Atea Sweden, där han startade 2006 och för närvarande är chef för HW, SW & Product Services Sweden samt är den person som Atea National Units rapporterar till.
(Atea Sweden visar en intäkt på nästan 16 miljarder kronor med en organisation av 2 600 personer.)

Jonas Elmgren, Nordic Vice President för Ingram Micro säger:

”Christer och jag har varit i samma bransch i många år och han kommer med en stor erfarenhet och senioritet, vilket kommer att vara en stor hjälp för mig och Ingram-teamet när vi fortsätter att växa i Sverige. Christer har en stark kulturell skicklighet som kommer att vara avgörande när vi utvecklar och bygger en ännu starkare organisation i Sverige. Vi har en solid affärsplan framför oss och jag ser fram emot att arbeta med Christer för att genomföra planerna för Sverige”.

Med förstärkningen av Christer Eklund kommer Jonas Elmgren, Nordic Vice President, att kunna fokusera ännu mer på utrullningen av strategin för Norden, inklusive att stärka huvudprocesserna och utveckling av go-to-market-strategin.

Christer Eklund säger:

”Resan som Ingram Micro har inlett är mycket intressant och jag ser verkligen fram emot att vara en del av den. Med många års erfarenhet från Atea och partnerkanalen är min ambition att kunna bidra med mycket värde till detta team av mycket duktiga individer. Ingram Micro är ett företag med ett starkt rykte i branschen och en stor ambition att hjälpa partners och leverantörer i Sverige att utveckla sin verksamhet. Jag ser fram emot att träffa dem alla för att starta dialogen.”

Christer Eklund förväntas att kliva in i rollen som Managing Director den 14 april 2020.