2021-10-11 11:20Pressmeddelande

Niko Österberg leder Advanced Solutions hos Ingram Micro

Niko Österberg blir ny Affärsområdesansvarig i Sverige för Advanced Solutions (datacenter, nätverk och säkerhet) och medlem i den svenska ledningsgruppen. Han tillträdde 1 september.

Niko kommer senast från Dell EMC och har över 20 års erfarenhet från IT-branschen med fokus inom bland annat datacenter.

Jag ser mycket fram emot att vara en del av Ingram Micros distributionsresa och bidra med min erfarenhet till att ytterligare förstärka vårt team och erbjudande inom Advanced Solutions. Det är spännande att få vara en del av ett företag med ambitionen att hela tiden utvecklas med kundens behov i fokus, säger Niko Österberg.

Affärsområdet Advanced Solutions erbjuder kundanpassade lösningar inom datacenter, nätverk och säkerhet. Under det senaste året har satsningar gjorts för att skapa ett kompetent och resursstarkt team för att attrahera och engagera många av branschens ledande leverantörer.

Det känns väldigt roligt att kunna välkomna en sådan erfaren ledare till vårt team inom Advanced Solutions, ett strategiskt viktigt och växande område inom Ingram Micro i Sverige, berättar Christer Eklund, VD Ingram Micro Sverige.

Ingram Micro is the world´s number one technology distributor and the market leader in Sweden. A modern, business enabling, and value-add focused technology distributor that is at the center of the technology industry. Our vision is to change the world around us through the distribution of technology. To achieve this, we make opportunities come alive for people and businesses every single day by realizing the promise of technology. Our Nordic core values are “Passion for Business”, Trustworthy” and “Positivity”. Ingram Micro AB in Sweden is part of Ingram Micro Nordic organization with six offices in four countries, 350 employees and an annual revenue exceeding $1.3B. Business areas include Advanced Solutions, Speciality, Cloud, Core IT and Mobility.