2019-10-17 13:44Pressmeddelande

TimeApp tar plats på Ingram Micro's marknadsplats

Ingram Micro har nyligen inlett ett samarbete med det Katrineholmsbaserade företaget P&K TimeApp AB, som utvecklar och marknadsför sitt eget kompakta affärssystem; TimeApp.

"Det känns extra roligt för oss att få in ytterligare ett framgångsrikt svenskt SaaS företag i vår marknadsplats. Det är ett led för oss i vår Comet satsning med målet att kunna erbjuda våra återförsäljare den mest kompletta marknadsplatsen för moderna B2B SaaS lösningar", säger Torbjörn Schön, affärsområdesansvarig för Cloud på Ingram Micro.

TimeApps resa började så smått för snart 10 år sedan med ett försök att digitalisera den egna konsultverksamheten med ett system för tid- och projektredovisning.

Idag är TimeApp ett administrativt verktyg för många 100-tals företag med åtskilliga 1 000-tals användare. Det handlar om både stora och små företag, inom alla slags branscher och även kommuner och myndigheter.

"I TimeApp kan du registrera tider och resor, kostnader och utlägg samtidigt som du har funktioner som artikeldatabas, arbetsorder, fakturering, kundregister, projektbudget mm," förklarar Martin Eriksson, key account manager hos TimeApp. "Systemet har genom åren utvecklats i en nära dialog med våra kunder och användare. Därför har vi också kunnat prioritera effektiviteten, enkelheten och nyttan. Vi kallar vår arbetsmetod för KISS; Keep It Simple Stupid".

För att optimera smidigheten finns TimeApp i ett antal branschanpassade versioner för bl a advokater/jurister, bygg/entreprenad, el/vvs, konsult/media och som personalliggare. Systemet finns både på svenska och engelska. Dessutom finns en särskild version av TimeApp för den internationella marknaden och då på engelska. Inom kort lanseras även en version på tyska.

"Vår ambition är att ge företag och organisationer ett bra, övergripande sätt att ha god kontroll på sina tider och kostnader," säger Lars Knapasjö, VD på P&K TimeApp AB. "Därför är det enormt glädjande att vi fått till ett samarbete med en sådan professionell aktör som Ingram Micro. Inledningsvis på den svenska marknaden, men på sikt även på den internationella marknaden. TimeApp ligger rätt i tiden, som ett mångfunktionellt och kostnadseffektivt sätt att öka den egna effektiviteten och lönsamheten."